eufori



Textkommunikation A - VG
Textkommunikation B - MVG
Näthandel A - MVG
Näthandel B - MVH
Mediekunskap  - MVG

jag är hyffsat nöjd. tilläggas bör är att jag inte är en teoretisk människa. jag gör saker bäst i praktiken. jag gillar inte att läsa, orden fastnar inte i mitt huvud utan vidare. jag har nog en lättare form av inlärningsproblem. därför är jag så jäkla glad att jag har fixar dessa betyg. äntligen. visst fick jag högsta betyg i de ämnen i skolan som jag verkligen gillade och lade ner tid och energi på. men jag hade väldigt svårt för att sitta och skriva prov på 4 timmar i skolan, att kasta ur sig all kunskap som man lärt sig på ett halvår på ett papper bara sådär.

när mina barn växer upp önskar jag att de (bland annat) har möjlighet att:
1, välja att kunna läsa en kurs i taget på 100% och inte varva upp till 10 ämnen samtidigt.
2, kunna bli betygsatta för deras kunskaper, färdigheter och hur de har utvecklat sin kunskap i ett ämne under tiden kursen har varit och inte enbart hur sociala de är, hur bra de är på att presentera sitt jobb och hur bra man kan övertala en lärare.

oj vad bitter jag låter. håller ni med mig eller anser ni att svenska skolan idag är optimal?




Kommentarer
Postat av: Syrran

Shit - är du inne i ett flow nu eller :) (Både i skolarbete och bloggskrivande..)

Du är värd vartenda MVG, så mycket tid och energi du lägger ner på dina arbeten. Heja dig!

Gällande skolan ligger det nog en del i ditt resonemang, nu ska jag dricka te. Kram!!

2009-09-17 @ 09:48:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0