måndag 20090921



måndag eftermiddag och solen skiner i göteborg. folk går i t-shirt och flipflop och trotsar
kalenderns datum som pekar på 21 september. det är snart oktober och jag har inte ens
funderat på att ta fram min vinterjacka ännu. en klar väderomställning och tummen ner
för växthuseffekten. jag gillar inte dom här mitt-emellan-årstiderna. jag vill antingen ha
kall vinter med massa snö, en tidig vår-dag med blommor och träd som knoppas, strålande
solsken en varm sommardag eller en regnig höstdag. dagar som hamnar i gråzonen mellan
dessa beskrivningar är så ofattbart tråkiga.




jag roade mig på systers altan i lördags när jag väntade på att dom skulle komma hem.
resultatet blev ben och fötter. ibland är jag (lättroad)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0