onsdag 20090916

mm, jag vet. jag är kass på att uppdatera här och borde egentligen inte ens ha en blogg. nåväl, den är redan startad och jag avskyr att medge att jag själv har fel i vissa situationer. så jag gör helt enkelt ett nytt försök. jag tänkte även rada upp mina goda chanser och mindre positiva chanser att lyckas göra detta till en blogg som uppdateras ofta. eller relativt ofta.

minussidan
1, helt klart att min dator har kraschat. det var dator nummer två på mindre än tre månader som jag har lyckats förstöra. ja, det första var en lånedator och den kommer jag aldrig få se röken av igen. den andra datorn var min privata som i lördagskväll bestämde sig för att säga hejdå till denna världen. jag har dock lämnat in den till mathias som jag håller tummarna kan leta upp allt innehåll och föra över till min framtida dator.

2, min inspiration kommer oftast när den inte ska komma upp (dvs jag sitter inte vid datorn och jag har inget att anteckna på)

plussidan
1, hm.. ja det är nog det faktum att jag sitter uppkopplad ungefär 12 timmar per dygn. då borde det finnas tillfälle att skriva en rad.

2, i efterhand är det trevligt att veta vad man gjorde den där dagen för typ ett år sedan, egentligen.

3, skriva dagbok för hand är jobbigt, tar tid och ingen kommer att se vad jag skriver för jag har handstil som en kratta. eller en kille brukar jag få höra ibland.


nyss kom vår härliga receptionist louise förbi med en väska som jag har spanat på ett tag. den är i brun mocka, fransig och lite sådär 70-tals stuk på den. hon är en pärla! den följer med mig hem idag och blir min nya inneboende!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0