kattvakt.

det är mest bus och lek hemma hos mig nu.
och lite gos emellanåt.

tillexempel i natt, när någon balanserade på mina revben när jag låg på sidan i sängen.. eller när någon sprang under och rotade och gömde sig längst ner vid mina fötter i sängen, under överkastet liksom.

har äntligen fått igenom mina tapetdrömmar. det tog några månader, och jag var tvungen att ta på mig kängorna och sparka lite på dem, och det fick fart på dem. ska fundera ut nu hur jag ska planera mitt vardagsrum. ska jag byta ut mina ekmöbler, eller ska jag komplettera? passar mina malm i sovrummet istället, så jag måste köpa nytt till vardagsrummet. eller kanske ska jag låta det vara precis som det är idag. jag behöver dock ett ellipsbord. en relativt kort ett, kanske 120cm skulle passa bra. får kika på våra härliga möbelvaruhus i nejda. jag får mina fina randiga tapeter som jag hade i min bostadsrätt, ska bli kul!

har tuggat alldeles för mycket tuggummi idag..

det var ju astrid som balanserade på revbenen, ingen annan.. vi ska nog kunna komma bra överens denna veckan tills mia och alex kommer tillbaka. kanske blir det så att jag inte släpper hem henne, utan behåller henne. det är ju trots allt lite gosigt med en katt i lägenheten.

var på mammas (och många andras) utställning på rydals museum i torsdagskväll. de bjöd på mingel, mat, vin, show och utställning. vilken show! den överträffade allt som jag trodde den skulle innehålla, och visst blir man stolt när man ser mammas alster hängandes där bland alla andra (nästan lika fina) konsthantverk.
 
ikväll kommer nog lisa och lilla lovisa till mig. lisa gillar katter precis lika mycket som jag.

har mio kanske passande bord till mitt vardagsrum, eller em, eller kanske ikea, severins? puh- det får bli torsdagens bekymmer att leta upp passande möbler.

snart ska jag hem och se till vad lillkissen har ställt till med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0