Lanzarote v/s Dublin

Jag har en tendens att skriva i min blogg på måndagar. Får väl se om det blir lite ändring på detta, tom jag kanske gör någonting intressant även på övriga veckodagar.

Har varit ute och rest lite, först en härligt solig vecka på Lanzarote med mamma, där ledorden var slappa, lite sightseeing, kortspel (mamma är grym på poker efter många husvagnssemestrar), & provsmakning på likör á la honungsrom. Vi hade en väldigt härlig vecka och har kommit överens att nu får det inte ta 4 hela år tills nästa gång. Pigga och utvilade landade vi på landvetter på fredagskvällen och på torsdagsmorgon åkte jag vidade med tjejgänget på jobbet till Dublin för en välförtjänt weekend. Lite som en hejdå-weekend eftersom två i gänget slutar iom flytten till Göteborg. Dublin var en ny stad för oss alla så vi hade en fin turistkarta med oss i väskorna varje dag, en liten stor-stad kan man säga. Vi tillbringade tid i Guinness-bryggeriet och Whiskey-muséet, vi gick halvvägs till London (nästan) och kikade på ett fängelse, som dock användes som museéum idag. Väl i fängelset lyckades vi komma fem minuter före en guidad visning så vi fick en härlig rundvandring på det gamla fängelset.

Blev också en del shopping, som en sann moster och gudmor till tösabiten så blev det två väldigt behövliga mjuka presenter. Jag hittade även två (!) klänningar till mig själv till dopet på söndag så det blir lite intressekonflikt på lördagkväll.

Torsdag / Fredag nu i veckan kommer troligtvis tillbringas i Falkenberg med Sebbe, Sandra & John. Sandra ska äntligen få sin födelsedagspresent, en halv månad sent. Hoppas hon har tålamod med mig - hittade en rolig sak som sambosarna ska på dela på också.

Det praktiska inför flytten till Göteborg börjar hinna ikapp oss nu. Hur mycket man än planerar så blir det många hastiga beslut i sista stund. Jag är mest skeptiskt till mitt kom-ihågminne. tex köpa busskort så jag slipper stå där den 31 mars på morgonen vid sjutiden och vänta på bussen utan kontanter och busskort. Å andra sidan är jag en van bussresenär, dock inte åt Göteborgshållet..

Nu är min kycklingwrap som svärfar lagade till kvällsmat igår slut, så nü får jag börja arbeta lite igen.

(Bilder.. från Dublin v/s Lanzarote kanske kommer upp, när jag hm.. har tid! )

Kommentarer
Postat av: Hanna

Tja kusin, så detta görs utan vetskap från alla.. Hrpmf... :) Kul att läsa. Har du hittat något att göra efter flytten till Göteborg? kram

2008-03-17 @ 15:09:33
URL: http://tanthanna.blogg.se
Postat av: elin

jaha, jag visste minsann inte att du hade en blogg kära kusin. men nu har jag ju hittat hit alldeles själv :) vi ses på söndag, eller fre/lör kanske?!?!

2008-03-17 @ 21:56:22
URL: http://missearlymorning.blogg.se
Postat av: faster

hmm, kan nog vara bra med två klänningar till på söndag, det ska ju bli kallt och blåsigt. Bäst att klä sej varmt.

2008-03-18 @ 17:20:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0