ljuva majmånad

måndag morgon börjar precis som en måndagsmorgon ska göra. not.
vaknar 04.50 och åker med bussen 05.25. lyssnar på ipod, fryser och halvslumrar under den två timmar långa färden som tar mig från tranemo via mycket landsbygd. in i kinna/skene via slingriga småvägar och  väldigt dimmiga zoner fram till härryda och göteborg. jag min dåre tror det är sommar och väljer att ta min trekvartsjacka som jag inhandlade i dublin. ett väldigt dumt val eftersom det nästan är minusgrader i den kalla bussen. och jag skyller allt på bussen, det är dess temperaturs fel att jag stiger av vid jobbet, och rotar i väskan för att hitta min larmplutt till jobbet. allt i onödan för min nyckelring med lägenhetsnyckel och jobbpipdosa ligger ostört kvar på sätet i bussen.
men, efter ihärdigt jagande på diverse bussbolag så åkte mina nycklar tryggt vidare till tranemo där en något fundersam sebbe hämtade ut dem.

nåja, inget ont som inte har någonting gott med sig. jag måste åka till tranemo ikväll. hihi.


min nya fina mobiltelefon som jag inhandlade under min långledighet torsdag-måndag.



var även två svängar på ikea under ledigheten.
hittade lite småprylar - lampa, matta, glas, lite presenter till lisa.

jag är min mors dotter. ingen tvekan om detta.
torsdagkväll - lisa och lillkusinen har födelsedagskalas i kärr. vi anländer till kalaset och jag inser att jag inte har med min systers paket. suck. fick lite ont i magen när jag inte riktigt vet vart jag har dem överhuvudtaget.
men jag hittade dem hemma i lägenheten i lördags. så nu blir nog lisa glad nästa gång vi ses..

det var väldigt soligt ute igår - vilket märks på humöret. man blir liksom gladare och piggare!
jag och sebbe tog en promenad med smiley på eftermiddagen. dock ägnade vi en del tid framför hans nya fina tv. han köpte en samsung 32" modell mindre än min. blir lagom att sätta i sovrummet sedan.

snart ska jag gå för att hinna med mitt 16:20 tåg.


tjing.

Kommentarer
Postat av: elin

wiiii, ska ni flytta ihop :D

2008-05-06 @ 00:35:29
URL: http://missearlymorning.blogg.se
Postat av: faster

eftersom lillkusinen fyllde 18, kanske är det dags att skippa "lill" framför. eller?
det där med glömska är väl ett tecken på att man blir gammal :)

2008-05-06 @ 07:59:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0