matrelaterat

godmorgon.

tredje dagen i rad jag har med mig matlåda! that's väldigt imponerande för att vara jag. sebbe lagade sin goda mos-och-köttfärssås-in-i-ugnen-rätt och det blev 5 matlådor som jag kunde frysa in. dock var jag tvungen att rensa ut lite i frysen...
- små tacobröd från länge sedan
- en kvarglömd stackars baguette
- några isiga chokladmuffins som bakades en gång när pappa skulle komma på besök till min första lya
- samt en torskfile jag köpte när jag bodde i min förra längenhet och trodde jag skulle införskaffa en fisk-dag en gång i veckan. torskstackarn fick hänga med till stora brogatan men nu är han slängd.

ska ta en sväng på lunchen till nordstan idag, behöver inhandla lite grejer.

det ska bli bättre väder, kanske till och med sol till helgen -  inte så mycket planer inför helgen, ska ut på middag på babbel på lördag och sen är jag sjukt sugen på att gå ut med töserna på kvällen. det får nog bli crisscuts och kycklingspett & kanske till och med ett glas rött på babbel.

har råkat ta på mig lite mer än vad jag hade tänkt nu i eftermiddag. man vill peka uppåt men ändå kunna säga nej -jag hinner inte. man vill vara alla till lags men inte slita ut sig. man vill vara trevlig men kunna sätta ner foten och påpeka förutsättningarna. det är helt enkelt svårt att kommunicera ibland.

mitt word på min bärbara dator är inte helt kompatibelt med hur jag vill att det ska fungera. det stänger av sig utan att spara genom att sända upp en popupruta som säger att allt i dokumentet kommer att försvinna för jag har inte sparat och programmet måste släckas ner. det kan vålla mycket svärord och tomma slag i luften.

//tina*

Kommentarer
Postat av: faster

sebbe - kan man få receptet på mos och köttfärslåda i ugnen?

2008-05-25 @ 18:30:18
URL: http://monicam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0