måndagstankar

måndag eftermiddag.
molen ligger relativt täta över göteborg, men lunchpromenaden gjorde susen. just nu sitter jag och filar på en ny mall till våra mailutskick. efter att ha arbetat i det webbaserade verktyget börjar jag se nya möjligheter och nya vägar att framföra vår information på. det finns flera fördelar med att ändra layout samt se över rubriker, språkval och färgteman. man ökar bland annat öppningsfrekvensen vilket är mitt huvudsakliga mål. vi vill ju nå fram till våra kunder! det är roligt att utveckla och utvecklas!

alla behöver vi en klapp på axeln ibland, en såndär du-gör-ett-bra-jobb.
men när de blir mer och mer sällsynta är det då dags att tänka om?

jag och lisa styrde upp en picnic i helgen, det var riktigt mysigt. vi styrde kosan till skottek och utsåg en strandsatt brygga till ett lämpligt bord åt oss. vi kalasade på kyckling-taco-paj, minitortillas med skagenröra, fetaost-paj och goda småsaker därtill. jag hade köpt en gele-godisorm till visan som jag lockade med när hon bestämde sig för att vilja åka hem. vi glömde tyvärr kameran, det var dumt för det hade nog blivit flera fina kort vid vattenbrynet med morbror sebbe och morbror donna. framför allt när lovisa jagade änder på gräsplätten.

snart är klockan 14:30, då är det dags för dagens mailutskick, till drygt 108.000 mottagare.

startar min nästa distanskurs idag också, men jag kunde inte hålla mig förra veckan och började tjuvläsa direkt när böckerna kom. denna gång är det dags för näthandel a+b. ska bli riktigt kul att läsa denna gången, intensivt men roligt.


vi diskuterade nyss filip&fredriks nysatsning "söndagsparty" vi på avdelningen gav den en diss. vad tycker ni, hiss eller diss?

har du en lugn stund just nu? ge någon som förtjänar det en klapp på axeln. tro mig, det behövs vare sig det syns eller ej..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0