Det finns en sång, för alla dem..

.. M.S- mitt i nittiotalet.

När jag hör den låten tänker jag på alla de drömmar som förblir o-uppfyllda. Jag tänker på alla vackra löften som inte hålls och alla tänkta idéer som inte blir genomförda. Alla skratt som tycks fastna i halsgropen. Alla onda aningar som infrias och alla bekymmer som läggs på någons redan tyngda axlar.

Jag tänker på alla vänskapsrelationer som tynar bort, all kärlek som slocknar och allt hopp som dör. All världens ondska, all världens hat. Alla tragiska människoöden och alla hemska minnen som många människor tvingas bära på. Allt dessa tankar bara av att höra en låt...

Timma efter timma, dag efter dag. Varje dag vid skymning utplånas alla lugna känslor som dagen har frambringat och de stormar återigen.

5,5 tillbaka på noll igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0