måndag 20090608

Snart är det sommar, och jag har inte haft en enda tanke på vad jag ska göra på min semester. Mina drömmar har gått i kras och min vardag ter sig som en mörk höstdag då skymmningen kommer mitt på eftermiddagen. Midsommar är helt oplanerad, bästa vännen jobbar och jag önskar så att hon var ledig.

Igår, efter att pappa hade skjutsat hem mig, så insåg jag att jag var tvungen att göra någonting med min lägenhet, den behövde en fysisk förändring efter allting som har hänt. Korten togs ner, ramarna arkiverades, mina klänningar hängdes upp på nya galgar, köksluckorna fick fina schabloner, minnena och breven och känslorna lades ner i lådor och bars ner i källaren.

Det är konstigt att allting man möter i vardagen kan påminna om en människa, Ketchup-reklamen på tv. Tidningsintervju med en person. Ett modemagasin. Ett tv-program. Tankarna på ett resmål. En handskriven kommentar på kylskåpet.

Mitt kylskåp står tomt och hånskrattar åt mig om kvällarna. Den bag-in-boxen som stått där i ett och ett halvt år börjar ge upp hoppet om en trevlig kväll och resterna av en tomatsoppa blänger på mig från dörren.

Ska ta en lång promenad ikväll, rensa tankarna och fundera på hur framtiden ska te sig. Hur jag ska göra med resten av året. Jag vill räta på ryggen, säga min åsikt och titta på personen utan att blinka eller vända bort blicken.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Kram. Jag tror det räcker så, tror du vet att jag vet hur det är. Kram

2009-06-09 @ 22:20:46
URL: http://tanthanna.blogg.se/
Postat av: Anonym

det är helt otroligt hur du kan få till orden så bra, en gåva, talang.

kram

2009-06-14 @ 19:39:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0