fredag 20091120




fick ett gräddstänk i ögat nyss, det sved värre än vad jag trodde. trots mina linser.
det är återigen fredagkväll och jag är hemma hos mig. har spenderat en dag i torsbo med en mastigt teoriprov. snart är det äntligen slut och jag kan börja se framåt åt nästa termin. fick leka med lisa och lovisa och william en stund också. det är fashinerande hur lovisa börjar formulera korta meningar istället för enkla ord. "kokka" (moster) har blivit ett tydligt "moster tiiina". idag fick jag en fin, handplockad pinne av henne, den kom ända från skogen!

ibland önskar jag att verkligheten skulle vara annorlunda. men när den annorlunda vardagen kommer så backar jag tillbaka och önskar tillbaka tryggheten. jag önskar så att jag kunde få stabilitet i mitt liv igen. det kanske låter som stora ord men man man trappa ner dem i små delar som ger förståelse.

ibland känner jag fortfarande att mina vardagar ter sig i ett svart-vitt rutmönster.
stiga upp
jobba
komma hem

stiga upp
jobba
komma hem


.åter till verkligheten nu ska vi äta kladdkaka på stora brogatan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0