onsdag 20100127

jag vill måla min lägehet vit.

vitt i taket vitt på väggarna och vitt på golvet. jag vill ha vita möbler och enbart min ryamatta i sovrummet får vara svart. jag vill göra om, jag vill förändra och jag vill byta ut och köpa nytt.



min gamla lägenhet är ute till salu. fick lite nostalgi när jag kollade denna på hemnet. mina blå väggar i sovrummet var kvar, mina fina randiga tapeter i vardagsrummet var kvar och det underbart fina vitlaserade taket i köket var kvar. tänk vad mycket minnen som sitter i de väggarna, många minnen av människor, samtal, röster och drömmar. mitt första egna hem kan vi kalla det.



jag dagdrömmer väldigt mycket, jag undar om jag dagdrömmer mer än vad jag borde göra. ibland kommer jag inte igåg om drömmen har inträffat i verkliga livet, eller inte. ofta handlar det om både verklighet och dröm blandat i en fantasi.



jag var på min första föreläsning någonsin på höskolan igår. det var riktigt intressant och jag satt med mitt nya svarta fina block och min svarta fina filtpenna prydligt på bordet framför mig. jag anteckande och antecknade och sög in vartenda ord som vår föreläsare sa till oss.



dom säger att det brukar ta ett år. jag tror dom har rätt.

Kommentarer
Postat av: elin

vad ar det som tar ett ar? allt? att inse att man ar pa fel spar? att lara kanna en manniska? att andra sig? att ta ett steg framat?

2010-01-27 @ 15:02:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0