onsdag 20100303


den där bitterheten jag la på hyllan i höstas är tillbaka med full styrka. det kanske är eftersom jag har regn överallt, för små tröjor och tre liter kaffe i magen. jag trodde nog att jag skulle vara arg för evigt. men när ilskan går över till en annan fas och det bara är tomhet kvar, hur gör man då. hur hanterar man ett vardagsliv som är tomt? trots att jag är omringad av arbete, fina vänner, föreläsningar och en alldeles underbar familj känns det ändå som att fattas det ändå någonting där någonstans.

jag trasslar in mig själv i alldeles för många trådar.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Tyvärr skadar du inte bara dig själv genom att vara bitter och arg, även de som älskar dig mest.

Det är väl klart att det saknas kärlek, om det inte finns i vardagen. Men tills det kommer, ha kul. Lev livet. För det kommer nämligen, tidigare än du tror.

Du slipper:

Lån (inklusive amorteringar)

Vaken-nätter (barnskrik..)

Krig om tryckarn

Vänta på duschen (och varmvattnet)

Även om det kanske ibland känns som att allt det där hade du gärna tagit, om bara..

Så tänk igen, ta chansen. Lev DITT liv NU. Och dela med dig när du känner för det.

Kram.

2010-03-03 @ 22:06:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0